`
Klantenservice
Welkom bij onze klantenservice.
1 Bestellen
1.1 Kan ik alleen via de webwinkel bestellen?
Onze moderne webwinkel is volledig geautomatiseerd om daardoor uw order snel en accuraat te verwerken. Indien uw wensen afwijken van hetgeen in de webwinkel wordt aangeboden, dan kunt u door het contactformulier te gebruiken ons uw vraag of verzoek voorleggen. Onze specialisten zullen hierop snel antwoorden. Indien u prijs stelt op een persoonlijk advies dan kunt u telefonisch contact opnemen: (0032) 03/7474710 (Nederlands) of (0032) 02 / 7474741 (Frans).
1.2 Hoe kan ik annuleren of mijn order wijzigen?
U kunt door in te loggen op uw account, wijzigingen aanbrengen in orders die door ons nog niet zijn verwerkt. Wilt u na verwerking maar voor verzending nog wijzigingen aanbrengen, dan kunt u het beste een verzoek sturen door in te loggen en een "ticket" aan te maken. Indien u de order wilt wijzigen nadat u de order al heeft betaald, dan zullen de extra bank en administratiekosten in rekening worden gebracht (€ 7,50).
2 Levertijd
2.1 Wat is de verwachte levertijd ?

Vrijwel ons gehele assortiment leveren we vanuit eigen voorraad. Wat u vandaag bestelt, kunt u dan binnen 2 tot 3 werkdagen verwachten. Veel orders leveren wij met onze eigen servicedienst, in dat geval bevestigen wij de datum en verwachte tijd van levering. Heeft u iets dringends nodig informeer dan als eerste bij ons wat de levertijd is.

2.2 Krijg ik een bevestiging na verzending?

Ja, zodra uw bestelling is klaargezet ontvangt u van ons een bevestiging.

3 Transport
3.1 Hoe worden de orders geleverd?
Dit is afhankelijk van de orderwaarde en of u bestelt als particulier of als bedrijf. Zeer kleine orders of orders voor adressen in zeer kleine gemeenten worden geleverd door onze vervoerder GLS. Grotere orders in plaatsen waar wij regelmatig komen worden door onze eigen servicedienst geleverd. Particuliere orders worden soms ook verzonden aan een depot waar u deze kunt afhalen. Op deze wijze hoeft u niet voor bezorging thuis te blijven en kunt u zelf het moment van afhalen bepalen. Orders voor het Groothertogdom Luxemburg, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk worden altijd door onze vervoerder geleverd.
3.2 Wanneer wordt de zending aangeboden?

Indien wij de levering verzorgen met onze eigen servicedienst dan ontvangt u bericht van ons met betrekking tot de datum van levering en de verwachte tijd. Indien wij bezorging hebben overgedragen dan zal onze vervoerder aanbieden op maandag tot en met vrijdag tussen 8 en 17 uur. Indien de zending niet kan worden uitgereikt dan zal deze nog eens opnieuw worden aangeboden. Bij levering aan een depot kunt u zelf de dag en tijd van afhalen bepalen, rekening houdende met de openingstijden van het depot.

3.3 Van waaruit wordt geleverd?

Urinoirshop importeert vanuit verschillende landen in Europa, Azië en Amerika. Deze goederen worden opgeslagen in ons magazijn in Rotterdam/Nederland. Al onze zendingen worden dus verzonden vanuit dit magazijn. Voor onze particuliere klanten betekend dit dat zij voordeel hebben door het lagere BTW tarief in Nederland. Voor onze zakelijke klanten betekent dit dat zij geen BTW behoeven voor te schieten, na verificatie van uw BTW nummer wordt uw zending dus BTW-vrij geleverd.

4 Kortingen
4.1 Ik ben groothandelaar of grootverbruiker, zijn extra kortingen mogelijk?
De netto prijzen in onze webwinkel zijn zeer scherp. Urinoirshop is importeur met exclusiviteitsrechten en levert rechtstreeks aan de eindverbruiker. Indien u als groothandelaar of grootverbruiker extra kortingen wenst, dan is dat alleen mogelijk door een overeenkomst voor Contractafname, waarbij u zich verplicht om jaarlijks een bepaalde hoeveelheid af te nemen tegen een prijs die kan fluctureren door koersverschillen (met US dollar en British Pound). Indien u hierin bent geinteresseerd dan kunt u contact opnmen via het contactformulier of telefonisch via (0032) 03/7474710.
4.2 Ik heb een kortingscode ontvangen, hoe kan ik die gebruiken?
In een aantal gevallen (acties, kennismakingskortingen etc.) kunnen we u een kortingscode toekennen. Deze kortingscode geeft recht op: een percentage korting of een kortingsbedrag. Bij uw eerstvolgende bestelling kunt u de kortingscode toevoegen aan uw winkelwagen, de korting (bedrag of percentage) wordt vervolgens automatisch verwerkt.
Belangrijk: een kortingscode heeft altijd een geldigheidsdatum. Na het verstrijken van die datum vervalt het recht op korting, hierop zijn enkele uitzonderingen mogelijk. Indien u uw kortingscode bent verloren dan kunt u ons om vervanging verzoeken; indien u door omstandigheden niet in staat was de kortingscode tijdig te gebruiken dan kunt u een verzoek om verlenging indienen door in te loggen en een "ticket" aan te maken voor de klantenservice.
5 Garantie
5.1 Hoe lang is de garantie termijn?
Urinoirshop is officieel importeur van nagenoeg alle gerenommeerde merken. Ondanks de hoge kwaliteit van de producten die wij in ons assortiment hebben kan het voorkomen dat u een product ontvangt dat niet perfect is. In dat geval voorzien wij u graag zo snel mogelijk van een passende oplossing. Op alle producten die wij aanbieden is de garantietermijn van de leverancier van toepassing. Dit betekent dat op alle producten minimaal 1 jaar garantie van toepassing is. In enkele gevallen heeft u zelfs recht op 2 of 3 jaar garantie. De volgende producten zijn uitgesloten voor retour: verbruiksmaterialen.
5.2 Hoe kan ik retourneren?
Bent u niet geheel tevreden met uw aankoop, dan kunt u deze producten uiteraard ruilen of retourneren. Het is wel van belang dat het product compleet en niet beschadigd is en in de oorspronkelijke en onbeschadigde verpakking zit. Producten die beschadigd zijn of zijn gebruikt komen niet voor ruilen of restitutie in aanmerking. De bestelling dient in de originele verpakking retour gestuurd te worden binnen de afkoelingsperiode van veertien dagen. De kosten voor het opsturen van een artikel zijn voor uw eigen rekening. De volgende producten zijn uitgesloten voor retour: verbruiksmaterialen.


6 Documentatie en handleidingen
6.1 Waar kan ik documentatie en veiligheidsbladen vinden?
Veel van onze producten hebben een veiligheidsblad (MSDS). Het veiligheidsblad geeft informatie over de samenstelling van de producten en bevat aanbevelingen bij kwesties die kunnen leiden tot medische klachten (bijvoorbeeld bij inslikken of indien een product met het oog in aanraking komt). Deze veiligheidsbladen zijn altijd bij ons op aanvraag verkrijgbaar, daarnaast werken wij eraan om de veiligheidsbladen als download beschikbaar te stellen. In de catalogus worden zij dan opgeslagen bij het product zelf.
6.2 Waar kan ik handleidingen of instructiemateriaal vinden?
Bij de meeste van onze producten wordt de handleiding of een instructiekaart bijgesloten zodra deze wordt afgeleverd. Indien u een kopie hiervan wenst, verzoeken wij u in te loggen en een "ticket" aan te maken voor onze klantenservice. Tevens werken wij eraan om handleidingen en instructiekaarten als download beschikbaar te maken, zij worden dan opgeslagen in de catalogus bij het product zelf.
7 Contact
7.1 Hoe kan ik u bellen?
U kunt ons telefonisch bereiken op het nummer (0032) 3 / 7474710 (Nederlands) en 02 / 7474741 (Frans). Wij zijn bereikbaar op maandag tot en met vrijdag tussen 9 en 17 uur.
7.2 Naar welk adres kan ik retourneren?
Uw voldoende gefrankeerde pakket kunt u verzenden aan: Urinoirshop.be ter attentie van Delfland Rotterdam, Haven 2340, van Riemsdijkweg 45 3088 HB, Rotterdam, Nederland.
7.3 Naar welk adres stuur ik een schriftelijk verzoek?
Wij zijn bereikbaaar via [email protected], vergeet niet om uw factuur- of ordernummer te vermelden. Per gewone post zijn wij bereikbaar op ons administratief adres: Urinoirshop.be, Blanc 17, 5542, Blaimont, België.
8 Betalen
8.1 Op welke wijze kan ik de factuur betalen?

Urinoirshop kent de grootst mogelijke keuze in betaalvormen. Bij levering onder rembours (binnen België), met kredietkaart (Eurocard/Mastercard/Visa/American Express/Maestro), met Bancontact/Mister Cash of DirectEbanking, door bankoverschrijving vooraf.

Uitsluitend voor onze zakelijke klanten: standaard beschikt u, na goedkeuring van uw dossier, over een betalingstermijn van 14 dagen. U kunt een verzoek hiervoor richten aan: [email protected];

8.2 Hoe wordt een kredietnota verwerkt?
Een kredietnota wordt in eerste instantie verwerkt door deze te verrekenen met openstaande facturen. Indien er een kredietbedrag overblijft, ontvangt u hiervoor een eenmalige kortingscode, deze kortingscode kunt u gebruiken bij een volgende bestelling of deze laten uitbetalen. Wilt u er bij uitbetaling rekening mee houden dat wij dan dienen te beschikken over uw IBAN en BIC/SWIFT nummer?